Din Hizmetleri ve
Eğitimi
1- Personelin
özgüvenini, iletişim ve sosyal katılım becerilerini geliştirmek, hoşgörü,
kendini yenileme, hurafe ve bid’atlardan uzak ve dini yanılgıları düzeltmeye
yatkınlık özelliklerini güçlendirmek.
2- Başta Kur’an-ı
Kerim olmak üzere, İslâm bilimleriyle ilgili temel kaynakları ve güncel
çalışmaları kullanabilme becerisine sahip kılmak, edindiği bilgi ışığında dini
konularda toplumun sorularına ve ihtiyaçlarına cevap verebilmesini sağlamak.
3- İslâm bilimlerini
kendi terimleri ve özgün yöntemleri ile kavrayabilmelerini sağlamak.
4- Personelin din
görevliliği hizmetini en güzel bir şekilde yapabilmesi için bunu sağlayacak
temel becerilerini kazandırmak, zihinsel ve sosyal yetenek ve becerilerini
geliştirmek.
5- İslâm düşüncesi ve
medeniyetinin Tefsir, Hadis, Kelam, Fıkıh, Tasavvuf, İslam Ahlâkı gibi temel
disiplinler ile ilgili bilgilerini geliştirmek, geliştirilen bilgilerin ve
eğitim sürecinde kazandırılan becerilerin; yaşam içinde ve üst öğrenim
yaşamında kullanılabilir bilgiler, birikimler olmasını sağlamak.
6- Problemler
karşısında mantıkî tutarlılığa ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip
kılmak, tarihi ve güncel dini oluşum ve akımları değerlendirebilmelerini
sağlamak.
7- Personeli güncel
dini sorunları çözümlerken Kur’an, Sünnet ve kültürel mirası birlikte
değerlendirebilmelerini sağlamak.
8- Personeli
demokratik değerlere ve insan haklarına saygılı, sosyal katılım becerisi
gelişmiş ve iletişim, rehberlik ve yorum yeteneğine sahip bireyler haline
getirmek.
9- Meraklarını en
yüksek düzeyde tutmak ve desteklemek, personelin ifade yeteneklerini
geliştirmek.
10- Personeli başarıya
yöneltmek ve en üst noktasına çıkmayı teşvik etmek.
11- Günlük yaşam
içerisinde varolan ve günümüz dünyasını makro konuları/sorunları ile de
ilişkilendirilmiş olmasını, böylece “din konusunun” günlük yaşamdan kopuk
olmamasını ve halkın kendilerinden her konuda yararlanabilecekleri “problem
çözme” yeteneklerinin gelişmesini sağlamak.
12- Dini konulara
verilen önem kadar toplum bilimleri, davranış bilimlerine de (sosyal bilimlere)
de önem vermek.
13- Personelini
öğrenim ve yaşam için gerekli olan bilişim ve teknolojiyi bilgi ve
becerileriyle donatmak.
14- Personeli din
hizmetleri ve din bilimleri açısından çok yönlü gelişimlerini sağlamak, (din
hizmetlerinde sorun çözme, din hizmetlerinde etkili iletişim, din hizmetlerinde
rehberlik ve dini danışmanlık vb.)
15- Personelin dini
estetik duyarlılıklarını ve ilgilerini artırmak (musiki, ebru, hat sanatı,
tezhib, kat’ı vb.) gelişimlerini sağlamak ve pekiştirmek.
16- Personelin öğretim
yaklaşımı ve amacının ezberci değil, sentezci olmasını ve bu doğrultuda
personelin bilgilerini yorumlayarak yansıtmalarını sağlamak.
17- Öğrenmeyi
kurumun fiziksel ortamının dışında da gerçekleştirebilmek, toplumsal sorumluluk
duyarlılığı kazandırmak.
18- Personelin yabancı
dilleri yaşam içinde kullanmalarını sağlamak
19-
İslam dininin ana kaynaklarına dayalı sağlam bilgiyi esas alarak ve her türlü
siyasi görüş ve düşüncenin üstünde kalarak milli birlik ve dayanışmayı
temin etmek
20-
Kardeşlik, yardımlaşma ve fedakârlık başta gelmek üzere dinimizin yüce
prensiplerini bütün vatandaşlarımıza tanıtmak
21-
Din konusunda halkımızı doğru bilgilendirmeyi, manevi ve ahlaki değerlere
bağlılıklarını artırmak
Hac ve Umre Hizmetleri
1- Ülkemize tanınan kontenjan dahilinde,
öncelikle hacca ilk defa gitmek isteyenlere imkan tanımak
2- Hac ve umre ibadetlerini; eğitim, irşad ve hizmet ekseninde yürütmek
3- Ömründe bir defa hacca gitme imkanı bulan
vatandaşlarımıza; hak ettikleri hizmeti, imkanlar ölçüsünde en iyi şekilde
sunmak
4- Onlara usulüne uygun bir hac ve umre
ibadeti yaptırmak, haccın heyecanını kendilerine yaşatmak
5- Ülkemizde ve Suudi Arabistan’da imkanların
gelişmesine paralel olarak Hac ve Umre organizasyonlarına katılan
vatandaşlarımıza hizmeti en iyi şekilde vermek
6- İmkanlar ölçüsünde gelecek yıllarda tüm
hacılarımızın müstakil odalı veya otel tip hac organizasyonlarıyla götürülmesini
sağlamak
7- Uygulanan kota nedeniyle mükerrer hacca
gitme imkanı olmadığına göre, eşlerin hacca birlikte gitmelerini teşvik etmek